fredag 20. september 2013

Ugler

pynter opp på hylla mi.
I uglevasen fra Kremmerhuset står det nå
Limonium - herlig lilla farge.
Og den søte betonguglen 
har fått fast plass ved siden av vasen
siden den ble med hjem 
fra Skagen i sommer.




I dag har vi erklært at fyringssesongen er i gang,
var så huskaldt at det frista for mye å legge i en lunk i ovnen.
Nå er det mer enn varmt nok her, deilig.

I går natt var Tobias og jeg på overnatting i skogen
med trinnet hans på skolen, 
flott opplegg med sykling, gapahukbygging,
wook på bål, aktiviteter og til slutt litt underholdning.
Merkelig nok sovna alle barna fort,
det hadde ingen av de voksne forventa.
Så det ble bålkos og skravling for foreldre og lærere.
Må si det var kaldt i 4-5 tida i natt,
hadde heldigvis litt mer klær å ha på så sovna litt igjen.
Tobias sov godt hele natta, 
uten å fryse eller høre andre som stod opp
for å varme seg ved bålet.

Jeg hadde glemt hvor godt jeg liker
å overnatte i skogen,
oppfriskning av gamle speiderminner :)

Nå er jeg glad for å sitte i varmen i sofaen,
og å skulle sove i senga mi snart.

Fin helg til deg!
- AC

10 kommentarer:

  1. Hei ;)
    Åh det hørtes så koselig ut å overnatte i skogen, LENGE siden eg har overnattet i friluft, og ja det er herlig ;) Selv om det selvfølgelig kan være litt kaldt. Men hørtes herlig ut med fyr på peisen også, gjerne ekstra godt etter forrige kalde natt ;) Fin blogg du har her, ser frem til å følge deg videre! Riktig god helg ;)

    SvarSlett
  2. Heia :)
    Lemnge siden jeg har vært innom deg,men nå har jeg kost meg med mange innlegg og mange flotte bilder.Så stilig du har det hos deg.Men koslig med en overnattingstur ute også..spennende nå når det begynner å bli mørkt ;)
    Ha en fortsatt fin helg!
    Tove :)

    SvarSlett
  3. så flotte ting hos deg og så nydelig den Ugla var:)kjekkt med overnattingstur ute i det fri,bare ein har nok klær og holder varmen så er det nok godt:)
    Fin søndag til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  4. Den vasen er SÅ fin!
    Og kjempeflotte bilder!

    Fin søndagskveld fra
    Mrs. Monday

    SvarSlett
  5. Så koselig med ugler:)
    Den vasen er så fin ♥

    SvarSlett
  6. Ugler er fine, vi har en uglelampe fra Kremmerhuset og den er kos....

    Klem for en god uke
    Nann Karin

    SvarSlett
  7. Liker ugler, og så likte jeg veldig godt lampa di - hvor er den fra?

    Vi har ikke begynt fyringa enda, vi har varmepumpe og den holder varmen ganske lenge. Men jeg begynt å tenne lys og de varmer faktisk ganske godt de også.

    Ønsker deg og dine ei fin ny uke,
    og så må jeg takke for at du er med hos meg - lykke til:)
    Varm klem
    Hanne:)

    SvarSlett
  8. Åj her har jeg ikke vært tidligere. Flott blogg med masse inspirasjon. Kremmerhuset har så masse fint om dagen, ser du har kapret noen skatter. Ønsker deg en fin mandag og ei fin ny uke :)

    SvarSlett
  9. Mye fint du viser her!
    Høsten kan være veldig fin, om man tar imot den rett! ;)

    Klem fra Maren

    SvarSlett
  10. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett

Jeg blir så glad for akkurat DIN kommentar :)