mandag 4. juni 2012

Rabarbrasuppe

koste vi oss med i går,
og litt i dag.
Ble bare litt igjen i går selv om jeg lagde dobbel oppskrift.
Var ikke mye som fikk tid til å kjøle seg så mye ned heller,
for vi liker den godt når den er lunken.


Oppskrift

250 g rabarbra
1 l vann
200 g sukker
1 ½ ss potetmel



 Vask og skrell rabarbraen. 
Del  i små biter.
Kok rabarbra, vann og sukker
i ca. 10 minutter.
 Rør potetmel ut i litt kaldt vann
 og hell det i væsken mens du rører godt.
 Kok opp.
 Avkjøl i kjøleskapet.

Er du glad i rabarbrasuppe?

Fin ny uke til deg!
- AC

8 kommentarer:

  1. Så herlig med rabarbra suppe, friskt, deilig og sommerlig!

    klemklem

    SvarSlett
  2. Ja, jeg elsker rabarbrasuppe og rabarbragrøt! Har faktisk laget idag :)

    Ja, blir kjekt med en sprek farge i gangen, skulle ønske jeg kunne knipse og så var alt på plass hihi utålmodig sjel...

    Klem

    SvarSlett
  3. Det spiste jeg alltid da jeg var liten.....men tror faktisk det er over 10 år siden sist... Må prøve meg på suppe i sommer tenker jeg!
    Ha en fin tirsdag!

    SvarSlett
  4. Rabarbra =sommer...
    Liker det i Pia, som suppe og knaske på de som i barndommen. ... Syrlig -godt :)

    Håper du har gode dager !

    SvarSlett
  5. Er veldig glad i rabarabrasuppe. Det smaker sommer!:)

    SvarSlett
  6. Ah, har såå mange gode barndomsminner fra sommer og rabarbrasuppe hos mormor :) Ha en finfin tirsdagskveld! Klemmer

    SvarSlett
  7. Hej,

    Jag jobbar för sajten AlleOppskrifter.no och försökte kontakta dig men kan inte hitta någon kontaktinfo. Vi såg att du har goda recept i din blogg och vi rekommenderar att du tittar runt på sajten och kikar på "Matbloggtoppen".

    Vill du vara med och få dina recept indexerade på sajten så behöver du bara registrera dig på http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen och embedda din kod för att mäta statistik så är du med!

    Här kan du se hur många som är med i Matbloggtoppen på AlleOppskrifter.no - http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

    Förhoppningsvis kan just din blogg ligga etta på Matbloggtoppen!

    Gilla oss på Facebook! http://www.facebook.com/Alleoppskrifter Gå gärna in här och titta runt.

    Med vänliga hälsningar,

    Emilie
    emilie@alleoppskrifter.no

    SvarSlett

Jeg blir så glad for akkurat DIN kommentar :)